طراحي صفحه نخست (Homepage)
نوشته شده توسط : گرگ سفید

متخصصان طراحي سايت مانند Jacob Nielsen و Kyle Soucy اغلب به طراحي صفحه نخست براي موفقيت وب سايت تاکيد کرده اند و اظهار کرده اند که صفحه نخست مهم ترين صفحه يک وب سايت است. هرچند طراحان در سال 2000 دريافتند که مقدار زيادي از ترافيک وب سايت توسط کاربران از طريق رد کردن صفحه نخست و مستقيما هدايت شدن به محتوي داخلي سايت به وسيله ي موتور هاي جست و جو، خبرنامه هاي ايميلي و RSS feed ها بود. که اين موضوع باعث شد بسياري از طراحان به اين استدلال برسند که صفحات نخست برخلاف تصور اکثر افراد اهميت کمتري دارند. ‌Jared Spool در سال 2007 نشان داد که صفحه نخست يک وب سايت در واقع کم اهميت ترين صفحه در وب سايت است.

 

در سال 2012 و 2013، carousel ها (که به انها اسلايدرها و بنرهاي متحرک نيز گفته مي شد) به يک عنصر طراحي سايت بسيار محبوب در صفحه نخست تبديل شدند که اغلب براي نمايش دادن محتواي جديد و اصلي در يک فضاي محدود استفاده مي شدند. بسياري از طراحان معتقد بودند که carousel ها يک عنصر طراحي سايت بي فايده هستند و به بهينه سازي موتور جست و جو و قابليت استفاده از وب سايت اسيب مي زنند.

حرفه ها

دو شغل اصلي براي ساختن يک وب سايت وجود دارد: طراح وب و توسعه دهنده ي وب که هر دو پا به پاي يکديگر در وب سايت کار مي کنند. طراحان وب مسئول جنبه ي ظاهري وب که شامل طرح، رنگ بندي و تايپوگرافي وب مي شود، هستند. همچنين طراحان وب بايستي اطلاعاتي در مورد زبان هاي کدها مانند HTML و CSS داشته باشند، هرچند ميزان اطلاعات يک طراح با ديگري متفاوت مي باشد. به ويژه در سازمان هاي کوچک ممکن است يک فرد تمام مهارت هاي لازم براي طراحي سايت و برنامه نويسي کل صفحات وب را به عهده داشته باشد در حالي که در سازمان هاي بزرگ تر ممکن است يک طراح وب فقط مسئول طراحي جنبه ي ظاهري باشد.

شغل هاي بيشتري که ممکن است در ساختن وب سايت کارامد باشند شامل:

  • طراحان گرافيک براي ايجاد جنبه هاي بصري مانند لوگو ها، طرح صفحات و دکمه ها
  • متخصصان بازاريابي اينترنتي براي کمک به برقراري حضور مؤثر وب از طريق راه حل هاي استراتژيک به منظور هدف گيري کردن بازديد کننده هاي سايت و با استفاده از تکنيک هاي بازاريابي و تبليغاتي در اينترنت
  • نويسندگان سئو براي تحقيق و پيشنهاد کردن بهترين و صحيح ترين کلمات براي استفاده در انواع مختلف وب سايت و براي بالا بردن دسترسي پذيري وب سايت و اسودگي دسترسي در تعداد زيادي از موتور هاي جست و جو
  • کپي رايتر هاي اينترنت براي ايجاد محتواي نوشته شده ي صفحات به منظور جذب بازديد کننده هاي هدف سايت

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/42/





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: